Lifestyle Vlaanderen
Nieuwsbrief
Nuttige linken
Copyright © Lifestyle Vlaanderen – Algeneme voorwaarden – Privacy- en cookiebeleid
Design Innovedia.be
Het geheim ontrafeld achter restaurantketen Giuliano.
Giuliano Bruno ontvangt ons hartelijk in Genk. Maar eerst moet hij handjesschudden langs de vele tafels. De horecaondernemer is hét uithangbord van de Giuliano restaurants in Maasmechelen, Genk en Hasselt. De eerste Giuliano ging in 2014 open in Maasmechelen Village, daarna volgden Hasselt (2017) en Genk (2019). De volgende jaren wil hij elk jaar twee (!) zaken opendoen. Onlangs nam Giuliano Bruno na 33 jaar afscheid van Group Bruno dat hij op de kaart zette. Door hem kreeg het begrip tankstations een nieuwe dimensie met de befaamde Bruno Foodcorners. “Dat concept is nu klaar om verder uit te rollen. Mijn taak bij Group Bruno is volbracht. Nu is het tijd om me volledig te focussen op de Giuliano restaurants en ook de expansie van Hotel Mardaga en Brasserie ‘t Stasjon in As staan op de agenda.”
Wat is het concept achter de Giuliano?
“Ten eerste de beleving is erg belangrijk. Daarnaast gebruiken we de beste producten aan een betaalbare prijs. En de gratis parking speelt een grote rol (lacht).”
De beleving is erg belangrijk?
“Ik weet perfect wat ik wil voor iedere zaak. Een bezoek aan Giuliano moet een belevenis zijn! De inrichting bespreek ik samen met mijn architect èn mijn medewerkers. Doordat de medewerkers mogen meedenken bij de praktische invulling van hun werkterrein gaan ze eciënter en met meer passie hun werk uitvoeren. Hierdoor zal het personeel de beleving beter overbrengen naar de klanten.”
Het publiek is ook divers bij Giuliano. Dat valt op.
“Inderdaad er is veel veranderd in het horeca-landschap de afgelopen tien jaar. En daar moet je op inspelen. Mijn restaurants zijn toegankelijk voor alle leeftijdsgroepen. Door een juist evenwicht in prijs en kwaliteit, vinden alle leeftijdssegmenten hun weg naar Giuliano Ristorante. Omdat mijn restaurants elke dag doorlopend open zijn vanaf het middaguur kan ik zowel inspelen op de B2B als de B2C. Voor de B2B hebben wij tevens verschillende formules in de aanbieding.
Je gebruikt je gezicht als marketing. Is dat ijdelheid of herkenning?
“Tot voor enkele jaren wist men vaak niet wie achter de naam Giuliano zat. Iemand maakte me daarover attent. Dan zijn we mijn foto’s gaan gebruiken als bij de marketing en communicatie. Als ik nu naar een tafel ga, weten ze de zaakvoerder is hier. Weet je, ik help graag mee tijdens de weekends en mensen praten graag even met de zaakvoerder. Door het feit dat mijn gezicht te zien, schept dat ook een band met de klanten.”
Wanneer ben je tevreden?
“Laat ik misschien een kleine anekdote vertellen. Bij Giuliano in Maasmechelen komen vaak mensen van de NAVO eten. Daar zitten vaak Italiaanse generaals en kolonels tussen. Onlangs werd ik aan tafel geroepen. Ze keken verwonderd, dat zag ik meteen! “Maar... jullie gebruiken Italiaanse producten”, zeiden ze. “Dat proeven we! Nooit gedacht dat we in België echt Italiaans konden eten.” Als je dat hoort, dan weet je dat het goed zit (lacht).”
Stilzitten is er niet bij?
“Tijdens Corona is alles on-hold gezet, we gaan snel starten met de uitrol van Giuliano zowel in het binnen- als buitenland. De vraag is er, maar we moeten het ook goed uitvoeren. Je hebt een team en structuur nodig die dat aankan. We zoeken steeds naar locaties die een ruim vrijetijdspubliek aantrekken. To be continued!
(Tekst: Philip De Hollogne)