We gaan elk jaar een nieuwe vestiging openen!
Giuliano Bruno ontvangt ons hartelijk in Genk. Maar eerst moet hij handjes-schudden langs de vele tafels. De horeca-ondernemer is hét uithangbord van de Giuliano’s restaurants in Maasmechelen, Genk en Hasselt. De eerste Giuliano ging in 2014 open in Maasmechelen Village, daarna volgden Hasselt (2016) en Genk (2019). De volgende jaren wil hij elk jaar twee (!) zaken opendoen.
Onlangs nam Giuliano Bruno na 33 jaar afscheid van de Bruno Group die hij op de kaart zette. Door hem kreeg het begrip tankstations een nieuwe dimensie met de befaamde Bruno foodcorners. “Dat concept is nu klaar om verder uit te rollen. Mijn taak bij de Bruno Group is volbracht. Nu is het tijd om me volledig te focussen op de Giuliano’s restaurants en ook de expansie van Hotel Mardaga en Brasserie Stasjon in As staan op de agenda.”
Wat is het concept achter de Giuliano’s?
“Ten eerste de beleving is erg belangrijk. Daarnaast gebruiken we de beste producten aan een betaalbare prijs. En de gratis parking speelt een grote rol (lacht).”
De beleving is erg belangrijk?
“Ik weet perfect wat ik wil voor iedere zaak. De inrichting bespreek ik met mijn architect en mijn medewerkers. Trouwens de inrichting van elke zaak heeft een gemiddelde levensduur van zeven jaar. Daarnaast moeten je mensen gelukkig zijn. Het personeel moet de beleving overbrengen naar de klanten. Dat speelt allemaal mee bij de sfeersetting. Een bezoek aan Giuliano’s moet een ervaring zijn.”
Het publiek is ook divers bij de Giuliano’s. Dat valt op.
“Inderdaad er is veel veranderd de voorbije tien jaar in het horeca-landschap. En daar moet je op inspelen. De maatschappij verandert snel. zestien-jarigen komen hier nu een pizza komen eten. Gepensioneerden gaan meer op restaurant. Dat zijn bonvivants geworden. Maar die zijn vaak voor zeven al weg. Ze willen het nieuws zien. Daarna komen vaak de jonge gezinnen met de kinderen. En dan heb je nog de dertigers en veertigers die wat later komen eten. En tot slot de verliefde koppeltjes, dat is onze laatste shift (lacht). Daar spelen we allemaal op in. Verder is de prijs belangrijk. Je kan bij ons een fijne tijd hebben tegen een betaalbare prijs.”
Je gebruikt je gezicht als marketing. Is dat ijdelheid of herkenning?
“Tot voor enkele jaren wist men vaak niet wie achter de naam Giuliano zat. Iemand maakte me daarover attent. Dan zijn we mijn foto’s gaan gebruiken als bij de marketing en communicatie. Als ik nu naar een tafel ga, weten ze de zaakvoerder is hier. Weet je ik help graag mee tijdens de weekends en mensen praten graag even met de zaakvoerder. Door het feit dat mijn gezicht te zien, schept dat ook een band met de klanten.”
Wanneer ben je tevreden?
“Laat ik misschien een kleine anekdote vertellen. Bij Giuliano in Maasmechelen komen vaak mensen van de NAVO eten. Daar zitten vaak Italiaanse generaals en kolonels tussen. Onlangs werd ik aan tafel geroepen. Ze keken verwonderd, dat zag ik meteen! ‘ Maar.. jullie gebruiken Italiaanse producten”, zeiden ze. ‘Dat proeven we! Nooit gedacht dat we dat in België echt Italiaans konden eten.’ Als je dat hoort, dan weet je dat het goed zit (lacht).”
Stilzitten is er niet bij?
“Door Corona is alles wat vertraagd maar we gaan snel starten met de uitrol van de Giuliano’s in binnen- en buitenland. De vraag is er maar we moeten ook het goed doen. Je hebt een team nodig die dat aankan. Maar het plan is er. Elk jaar willen we een tot twee Giuliano’s opendoen. Daar gaan we voor.”
Tekst: Philip De Hollogne